תעשיית הרכב החדשה בארצות הברית

רכב אמריקאי היה במשך שנים שם נרדף למפלצת זוללת דלק

במשך שנים רבות מספור, הייתה תעשיית הרכב האמריקאי חלק בלתי נפרד מתרבות השפע והבזבזנות האמריקאית המוכרת והמתועדת היטב. הרכבים האמריקאים היו רכבים עצומים, ששתו בנזין כאילו היה בירה במסיבת קולג', ובתמורה נתנו לנוהג בהם עוצמה שקשה מאוד היה למצוא משהו שמשתווה אליה בשוקי הרכב הזרים. אמריקאים רבים התגאו במפלצות זוללות הדלק שלהם ומגמה זו הלכה והחריפה עד משברי הנפט והשוק היפני שהחלו לתפוס נתח משמעותי יותר ויותר משנות ה-70 ואילך. בשנים האחרונות, רכבים זוללי דלק הופכים למיותרים מבחינה כלכלית שכן מחירי הדלק בשיא של כל הזמנים, ובנוסף המודעות האקולוגית הגוברת הפכה את הרכבים הללו ללא פופולאריים מבית ומחוץ.

תעשיית הרכב האמריקאי מתאימה את עצמה לצו השעה הכלכלי והסביבתי

תעשיית הרכב האמריקאי, שהייתה במשך שנים סמל לכוח האמריקאי, לכושר ההמצאה שהפך את הארץ החדשה למנהיגת העולם החופשי ולתרבות השפע האמריקאית, נאלצת כיום להשתנות מקצה לקצה, והיא עושה זאת בהצלחה מרשימה. המודעות הציבורית הגוברת לסוגיה האקולוגית, בנוסף לשיקולים כלכליים של חברות הרכב המובילות בארצות הברית, הובילו לכך שכיום מרבית דגמי המכוניות שיוצאים ממפעלי פורד או ג'נרל מוטורס הם דגמים חסכוניים שמתאימים לנסיעה במרכזי ערים ולצו השעה הכלכלי והאקולוגי. עבור אמריקאים רבים, מדובר בהסתגלות שקשה מאוד לעכל, ועד היום אנחנו רואים אמריקאים שמעדיפים להישאר עם טנדרים זוללי דלק כבעבר. עבור כל מי שמחוץ לארצות הברית, מדובר בבשורה משמחת במיוחד, שכן היום ניתן ליהנות מתעשיית הרכב האיכותית והחזקה ביותר בעולם עם חסכוניות שמתאימה לצרכים הכלכליים שלנו.

דוגמאות לרכבים אמריקאים איכותיים וחסכוניים מהשנים האחרונות

מבין הדגמים החסכוניים המובילים של חברות הרכב האמריקאיות ניתן לציין שני דגמים מובילים מבית שברולט: ספארק וקרוז. דגם הספארק הוא עוד דגם מסורתי יחסית שלא נותן לנו את התפוקה הכי איכותית של ק"מ לליטר דלק, אבל את הקרוז הגדירו כמכונית המשפחתית החסכונית ביותר שאינה היברידית, עם צריכת דלק של 19.5 ק"מ לליטר. בקרב חברת פורד, שיותר מכל חברה אחרת ייצגה את העוצמה הבזבזנית האמריקאית, ניתן לציין את דגם הפיאסטה, שמלבד היותו הדגם הנמכר ביותר בשנים האחרונות הוא גם אחד החסכוניים ביותר עם צריכת דלק של 1.6 בדגמים האוטומטיים ושל 1.25 בדגמים ידניים (ביחס לדגמים ידניים מדובר ביחס איכותי).

לקנות כוח ואיכות אמריקאית, בדגם חדש וחסכוני

כשאנחנו בוחרים באחד מהדגמים החדשים והחסכוניים של תעשיית הרכב האמריקאית, אנחנו מקבלים את ההחלטה הטובה ביותר שמשכללת שיקולי כוח ואיכות הרכב מול חסכוניות הדלק בשימוש בו. תעשיית הרכב האמריקאית הצליחה לעשות את מה שרבים חזו שהיא לא תצליח לעשות, והתאימה את עצמה לשוק החסכוני והמודרני. התפקיד שלנו כצרכנים הוא פשוט ליהנות מזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה