הגדרת טרנדים בשוק הפורקס ומחזורי טרנד

טרנד פורקס מוגדר ככיוון שבו צמד מטבעות נע על גבי הגרף לאורך זמן. צמדי מטבע בדרך כלל אינם עולים בצורה חדה, ואינם נופלים בצניחה חופשית.
המקרה הנפוץ ביותר עבור צמדי מטבע בשוק הפורקס הוא עלייה או ירידה מדורגת. זיהוי טרנד פורקס על ידי המשקיע הפרטי יכולים להוביל אותו לבחירת
השקעה מוצלחת יותר - להמשיך בסחר הפורקס עם הטרנד מצביע מעלה, או להפסיק כשהוא עושה דרכו מטה.
טרנד פורקס מורכב למעשה מסדרה של "דחיפות מחיר" בכיוון הטרנד הנוכחי. הטרנד הופך קל יותר לזיהוי ככול שהזמן עובר, כאשר דחיפות המחיר ממשיכות באותו הכיוון.

ישנם שלושה סוגי טרנדים עיקריים בשוק הפורקס (שוק המט"ח) המוגדרים על פי כיוונם:

UpTrend: בטרנד זה כול דחיפת מחיר תהיה בעלת ערך גבוה יותר מקודמתה – המגמה בגרף תהיה כלפי מעלה.

DownTrend: בטרנד זה כול דחיפת מחיר תהיה בעלת ערך נמוך מקודמתה - המגמה בגרף תהיה כלפי מטה.

SidewaysTrend: בטרנד זה כול דחיפת מחיר תהיה קרובה מאוד לקודמתה, לפעמים קצת מעל ולפעמים קצת מתחת – המגמה בגרף תהיה תנודתית מאוד, כשרק לאורך זמן אפשר יהיה לדעת אם הכיוון הוא למעלה או למטה.

הטרנדים בשוק הפורקס מסווגים גם לפי משך המחזור של הטרנד –

טרנד ארוך – משך הטרנד נע בין שנה לשלוש שנים. הדרך הטובה ביותר לזהות טרנד זה הוא בגרף היומי של צמדי המטבע הרלוונטים.

טרנד בינוני – משך הטרנד נע בין שלושה שבועות לשלושה חודשים. הדרך הטובה ביותר לזהות טרנד זה הוא בגרף של שעת מסחר של צמדי המטבע הרלוונטים.

טרנד קצר – משך הטרנד הוא פחות משלושה שבועות. . הדרך הטובה ביותר לזהות טרנד זה הוא בגרף של חמש עשרה דקות מסחר של צמדי המטבע הרלוונטים.

חשוב לציין כי כול הטרנדים קשורים זה בזה – טרנד ארוך מורכב משורה של טרנדים בינוניים, וטרנדים בינוניים מורכבים משורה של טרנדים קצרים.
מקשר זה ניתן לראות כי טרנד קצר יכול להתפתח לטרנד בינוני ומשם לטרנד ארוך. כמובן שבכול רגע נתון הטרנד יכול להתהפך ולשנות מגמה, או לגלות חוסר יציבות. זיהוי טרנד פורקס בזמן הנכון הוא למעשה גורם הרווח הבטוח ביותר בשוק הפורקס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה