מט"ח וניהול תיקי השקעות


ניהול הכסף שלנו הוא אחד הדברים החשובים ביותר בפן הכלכלי הן ברמה הפרטית ועל אחת כמה וכמה מבחינת משק הבית כולו. זה נכון שהשוק הפיננסי נמצא כעת בזמנים קשים, יחד עם זאת- גם בתקופות קשות ויבשות תמיד אפשר למצוא הזדמנויות, ואפילו הזדמנויות טובות למדי. יחד עם זאת, על מנת לדעת לזהות את ההזדמנויות הללו אדם צריך להיות בעל ידע פיננסי נרחב, מקורות מידע אמינים והרבה כישרון בניהול כספים. אנחנו עובדים בעבודות שלנו ומקפידים לחסוך כסף כשאפשר, אבל החיים לא משאירים תמיד זמן לחקור וללמוד את שוק ההון והמגמות שלו ברמה מעמיקה מספיק בשביל לדעת כיצד להשקיע נכון את ההון שצברנו.

כסף שלא נוגעים בו עלול להישחק מה שאומר שערך החסכון שלנו, במידה ולא ינוהל נכון עלול לרדת לאורך זמן ולאור השינויים השונים שמתרחשים בכלכלה המקומית ובכלכלה העולמית. אנשים רבים לא נוגעים בכסף מחשש להפסדו, אך הם לא לוקחים בחשבון שגם מצב סטטי שלו עלול לפגוע בערכו בצורה ניכרת.

ניהול כספים

הדרך הטובה והיעילה ביותר להבטיח את ערך הכסף שלכם ואת צמיחתו היא באמצעות הפקדת הניהול שלו בידיים מקצועיות ומנוסות.

מנהל השקעות ימליץ על בניית תיק השקעות שיאפשר פיזור של הכסף תוך שמירה על רמה סבירה של סיכון אל מול סיכוי הגיוני לתשואה טובה.

תיק השקעות הוא למעשה הרכב של מוצרים פיננסיים שונים, כל אחד בעל מאפיינים משלו כאשר כולם ביחד יעניקו מכלול ראוי וניתן לתחזית ריאלית של ביצועים. בתוך תיק ההשקעות ניתן יהיה למצוא מוצרים כמו מניות, שזה החלק היותר מסוכן אך בעל פוטנציאל גבוה יותר לרווח. בנוסף ניתן לשלב בתוך תיק ההשקעות מוצרים כמו אגרות חוב, אופציות וכלים נוספים, תוך התייחסות למדדי מט"ח בין היתר.

ניהול תיקי השקעות הוא מקצוע חשוב ואינו פשוט כלל, שכן מנהל תיק ההשקעות צריך להתמודד עם כמה גזרות במקביל. הוא צריך להכיר את כל המוצרים ואת הביצועים שלהם, לרבות היכרות מעמיקה עם הגופים שעומדים מאחוריהם. במקביל, עליו להיות בקיא בכל התנהלות השוק, בכל רגע נתון והוא צריך להיות בעל אינטואיציה טובה משום שביצועי העבר יכולים לספק רק אפשרות חיזוי לגבי מה יקרה בעתיד, אבל אף פעם לא בעירבון מוחלט.

למי לתת את הכסף לניהול?

ההחלטה אצל מי לשים את הכסף בכדי שינהל אותו היא החלטה לא פשוטה, בכל זאת מדובר על החסכונות שלנו. יחד עם זאת, על מנת להעניק לכסף ולעצמכם הזדמנות ראויה לתשואה טובה מומלץ לבחור בסמלול ניהול תיקי השקעות ולא לתת לכסף לשכב סתם ככה בבנק. חשוב לבחור בגוף יציב ומבוסס, בעל מוניטין ורזומה טוב. בית ההשקעות צריך להיות גוף גדול עם גב מאחוריו כאשר בדיקה של ביצועי בית ההשקעות בעבר תוכל להעניק לכם השקפה טובה לגבי אופן הפעולה והתשואה אותה משיג בית ההשקעות.
מידע נוסף: מהו בית השקעות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה