מה היא קופת גמל בניהול אישי -IRA?

אם אתם מעוניינים לנהל את כל הקשור אל הכספים אותם אתם מפקידים בחיסכון הפנסיוני שלכם, כיום יש אפשרות לעשות זאת. שירות IRA הוא ראשי התיבות בלועזית של המילים חשבון פנסיוני אינדיבידואלי. במאמר זה נשטח בפניכם את כל הקשור אל הנושא.

אתם מנהלים את הדברים

נכון להיום יש לכם אפשרות לנהל את קופת הגמל שלכם או את קרן ההשתלמות שלכם. דבר זה כולל גם את האפשרות של בחירת עצמית של מנהל תיקים אישי. היתרון כאן הוא שאתם הם אלו שאחראים על הקופה ויש לכם את השליטה הטוטאלית בכל הקשור להחלטות לגבי אופי ההשקעה בה אתם מעוניינים והתמהיל של אותם נכסים בהם אתם מעוניינים. חשוב לדעת ששיטת החיסכון האישי בקופת גמל מתאימה לכל אחד, שכיר או עצמאי, שהכספים שלו נזילים.

מנהלים את הדברים

כאמור, אתם אלו שמנהלים את כל הקשור אל קופת הגמל שלכם או שאתם יכולים לשכור את שירותיו של מנהל תיקים עצמאי לשם ביצוע העבודה בצורה הטובה ביותר. רבים שוכרים את שירותיו של מנהל תיקים וזאת משום שהדבר מבטיח להם שהם אלו שיכריעו לגבי ההחלטות החשובות ביותר, אך כל הדברים יתנהלו בצורה המקצועית ביותר ובשיתוף פעולה פורה עם מומחה בתחום. חשוב לדעת שאם בכל זאת תרצו לנהל את הדברים בעצמכם ללא מנהל תיקים תצטרכו להיות בעלי ידע רב בשוק ההון. היתרונות של קופת גמל בניהול אישי –IRA הם:
  • שליטה- השליטה בכל הקשור אל התמהיל של הנכסים בתיק ההשקעות הוא שלכם בלבד, דבר שתקף גם לגבי המדיניות של ניהול החיסכון.
  • שקיפות- יש שקיפות מלאה לגבי כל הנכסים שלכם.
  • הטבות מס- ניתן לתכנן את הדברים בצורה הטובה ביותר מבחינת מיצוי הטבות המס שמגיעות לכם.
  • עלויות מופחתות- עלויות המסחר נמוכות, דבר שכולל גם את דמי הניהול.

קופת גמל בניהול אישי

שירות קופות גמל בניהול אישי מאפשר לכל אדם לחסוך וליהנות מכל הטבות המס שמגיעות לכל אחד שמפקיד כספים לקופת גמל ומצד שני הדבר מאפשר לו להיות בשליטה על כל הכספים אותם הוא משקיע למטרת חיסכון ולחסוך גם בדמי ניהול ועמלות אחרות. בישראל, הדבר אפשרי לגבי הכספים הנזילים של קופת גמל, כלומר כספים שכבר ניתן למשוך אותם בכל עת. חשוב להבין שיש יתרונות רבים בניהול עצמאי של הדברים אך תמיד חשוב לקחת בחשבון גם את הנקודות הרגישות של החלטה זו. כל אדם שמחליט לנהל עצמאית את קופת הגמל שלו צריך לקחת בחשבון שהוא חייב להיות מודע להשלכות של השקעה ברמת סיכון גבוהה ותמיד יש לדעת את הבסיס של שוק ההון על מנת להבין מה אתם עושים. ללא ידע זה, תהיה לכם בעיה.

לסיכום, קופת גמל בניהול אישי היא אפשרות שמתאימה לאנשים בעלי ידע שמעוניינים להיות בשליטה מלאה לגבי כל הקשור אל ההשקעות/חסכונות שלהם בקופת הגמל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה