טעויות נפוצות בשוק הפורקס

ישנם 48 מיליון סוחרים בשוק המט"ח (שוק הפורקס) בארצות הברית כאשר 11 מיליון מהם משתמשים באינטרנט כפלטפורמת מסחר פורקס המרכזית.
אם כך, מהי מטרת המסחר בפורקס? להרוויח כסף כמובן! יש נטייה לחשוב ששוק המניות הוא השוק המוביל ושיש בו הזדמנויות למכביר ואפשרויות לגרוף רווחים עצומים, אך בשנים האחרונות מגמה זאת השתנתה, ושוק המסחר במטבע חוץ נטל את הבכורה. בהשקעה בתחום הפורקס טעויות של משקיעים נוטות לחזור על עצמן.

אלה טעויות הפורקס הגדולות שעשויות לגרום למשקיע להפסדים רבים על כן עליו להימנע מהן בכול מחיר:

1. מסחר נגד הטרנד – זו הטעות המרכזית שמשקיעים בפורקס עושים, הם סוחרים כנגד הטרנד של השקעותיהם. זכור תמיד, הטרנד הוא ידידך, ולסחור כנגדו מלווה בסיכונים רבים.
2. קבלת עצות ממומחי סרק – כמה מאיתנו רואים תוכניות כלכליות בטלוויזיה, או קוראים עיתון כלכלי בבוקר? בודאי רבים מהמשקיעים בפורקס נוהגים כך, ובטח המשקיעים הצעירים יותר, שעצות המסחר שלהם מגיעים מהמדיה ההמונית. הבעיה היא שרוב הידיעות שמגיעות אלינו דרך המדיה הן ישנות ולא רלוונטיות. על המשקיע בפורקס להיזהר מידיעות כלכליות מרעישדות שעשויות לטלטל את כול השוק. לפעמים החדשות נכונות, ושוק המט"ח אכן מיטלטל, אולם ברוב הפעמים מדובר בסערה בכוס תה שעלולה לגרום למשקיע לקחת החלטה פזיזה בהשקעתו.
3. חוסר נכונות למכור - במקרים מסוימים, המשקיע חייב למכור את צמד המטבעות שברשותו על מנת לצמצם הפסדים. משקיעים רבים, במיוחד מתחילים, מסרבים למכור את נכסי המטבע שברשותם משום שכרגע הם מופסדים. הטיעון שלהם זה שהם לא רוצים להפסיד את הפקדותיהם במחשבה שעוד מעט הטרנד יתהפך והמטבע יגדיל כוחו. אולם רוב הסיכויים שההיפך יתברר כמציאות - היקף ההפסד של המשקיע יגדל. על מנת להימנע מכך, על המשקיע להבין כי שוק הפורקס הוא שוק של מכירה וקנייה.
4. מעורבות רגשית – סחר חליפין במטבע חוץ הוא עסק קר ומחושב. על המשקיע הפרטי להימנע מתחושות בטן או קשר סנטימנטלי למדינה מסויימת שהוא מחזיק במטבע שלה. על מנת להרוויח בשוק הפורקס המשקיע הפרטי צריך לנתק את עצמו משיקולים נוסטלגיים וסנטימנטליים ולהתרכז בנתונים הפיננסיים המקצועיים של אותו מטבע.

כמובן שבתחום הפורקס הימנעות מטעויות בלבד אינה מבטיחה רווח למשקיע.
מערכת שיקולים ואסטרטגיות מחושבות צריכות לבוא לידי ביטוי בכול פעולת השקעה בשוק זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה